Що дивитися: 10 фільмів і серіалів про Всесвіт - Look At Me

1. Рівно рік тому ми випустили матеріал про 10 кращих документальних фільмах про космос, які настійно...
  2. "Паралельні світи"
  3. «Полювання за бозоном Хіггса»
  4. "Машина часу"
  5. Mars Underground
  6. «BBC: Таємне життя хаосу»
  7. Митио Каку: «Всесвіт в двох словах»
  8. Cosmic Journeys
  9. «Еволюція»
  10. «Подорож до Європи»
  11. «Таємне життя Сонця»

текст

Артем Лучко

текст   Артем Лучко   Рівно рік тому ми випустили   матеріал   про 10 кращих документальних фільмах про космос, які настійно рекомендується дивитися після тривалих канікул Рівно рік тому ми випустили матеріал про 10 кращих документальних фільмах про космос, які настійно рекомендується дивитися після тривалих канікул. Ми не втратили переконання в тому, що, коли мозок виснажений святами, йому просто необхідно зануритися в думки про щось філософському і неземне. Традицію вирішено продовжити, і ми підготували новий список стрічок і серіалів про фізику, космосі, просторі та часі.

"Паралельні світи"

2011 рік, National geografic

Дія багатьох сай-фай-стрічок розвивається навколо поняття про паралельні всесвітів, в яких все трохи відрізняються від того, до чого ми так звикли в нашій Всесвіту. Велика кількість визнаних вчених останнім часом переконалися, що ці фантазії цілком можуть виявитися реальністю і навіть підкріпили свої гіпотези науковими обґрунтуваннями. Розібратися в складних і розбурхують теоріях допомагає документальний фільм каналу National Geographic.

«Полювання за бозоном Хіггса»

2012 рік, BBC

У липні 2012 року вчені оголосили, що нарешті довели існування бозона Хіггса, а в минулому жовтні Пітер Хіггс з колегами отримали Нобелівську премію з фізики. Що ж таке «частинка Бога», яка є будівельним блоком, який пояснює, як функціонує Всесвіт? Випуски новин, в яких тільки й говорили патетичні промови про велич цього відкриття, ясності не внесли. Щоб дійсно наблизитися до розуміння, що з себе представляє бозон Хіггса, потрібно глибоко зануритися в наукову літературу або хоча б подивитися цей документальний фільм. У стрічці BBC з циклу «Горизонт» « Полювання за бозоном Хіггса »Експерти роблять все можливе, щоб доступно пояснити, чому навколо цього відкриття такий ажіотаж. Документалісти вирушили за лаштунки ЦЕРНу, щоб дізнатися, як проходив самий епічний і дорогий науковий квест всіх часів.

"Машина часу"

2006 рік, BBC

Від створення найвищих гір до процесу розкриття пелюсток квітки - навколишнім світом керує час. Цикл BBC «Машина часу» (з трьох фільмів) дає зрозуміти, що це за суперпотужний сила, яка формує наше життя. У першій частині вся драматичність течії часу ілюструється прискореними кадрами з рухом гір, річок, льодовиків; друга частина присвячена тому, як час впливає на наше життя на самих різних рівнях; третя досліджує те, як люди сприймають час і пережитий досвід.

Mars Underground

2012 рік, youtube

Фільм - маніфест нової космічної революції, в якому космічний інженер і засновник марсіанського суспільства доктор Роберт Зубрин розповідає про проект по колонізації Марса в найближчі 10 років. Зубрин всім скептикам на зло показує, як ми можемо використовувати наші нинішні технології та природні ресурси, щоб зробити людське перебування на Червоній планеті можливим. Заворожлива анімація переносить в першу подорож на Марс і представляє картину майбутнього, в якому планета рясніє життям.

«BBC: Таємне життя хаосу»

2012 рік, BBC

Теорія хаосу має погану славу, викликаючи в уяві образи непередбачуваності погоди і економічних криз. Але є цікава і прихована сторона Хаосу - та, яку вчені тільки зараз починають досліджувати і потроху розуміти. Виявляється, теорія хаосу відповідає на головне питання: звідки з'явилася людина. У документальному фільмі професор Джим Аль-Халілі доступною мовою розкриває одну з найбільших таємниць науки - як Всесвіт з пилу в кінцевому підсумку породила розумну життя. Дивно, але пояснити, як і чому Всесвіт набуває порядок, допомагає математика. Світ наповнений вражаючими прикладами того, як природа створює складні структури: дерева, хмари, істот. Після перегляду цього фільму, як прийнято говорити в таких випадках, ви ніколи не будете дивитися на світ, як раніше.

Митио Каку:
«Всесвіт в двох словах»

2012 рік, Youtube

Професори Каку можна назвати одним з найвідоміших квантових фізиків, не тільки завдяки його науковому внеску і книгам, а й його особистій харизмі. У циклі програм «Всесвіт в двох словах» він у властивій йому манері розповідає про те, як фізики можуть вмістити все знання про Великий Вибух в одне єдине рівняння в дусі ейнштейнівського е = mc ^ 2. Завдяки досягненням в області теорії струн, фізики дозволяють нам зазирнути, що буде після смерті Всесвіту, досліджувати мультивселенной і розкрити секрети нашого існування. Каку також представляє короткий курс історії фізики з переконливими доказами того, чому фізика є ключем до всього.

Cosmic Journeys

2010-2013 роки, youtube

Cosmic Journeys є документальний YouTube-серіал, епізоди якого мінімум в половину коротше описаних вище. Як і більшість подібних передач про простір і Всесвіту, серія зачіпає найрізноманітніші теми: чорні діри, астероїди, антиматерію, народження нових зірок та інше. Зовсім не обов'язково дивитися їх все, але деякі з них цілком гідні уваги.

«Еволюція»

2001 рік, pbs

Цикл фільмів «Еволюція» (з семи частин) каналу PBS можна назвати кращою на даний момент документалкою, яка розкриває тему розвитку життя на Землі. У стрічках детально розповідається про різні механізми, які дозволили одноклітинним організмам за мільярди років перетворитися в складних тварин, а потім і в нас - людей. У фільмі особливо підкреслюється той факт, що ми на цій планеті - новенькі. Для наочного прикладу: якщо всю історію Землі визначити за одну годину, то життя існує лише останні десять хвилин, вісім з яких пішли на розвиток єдиної форми - одноклітинних організмів. А вся людська історія являє собою лише одну соту секунду від цього години.

«Подорож до Європи»

2013 рік, national geografic

Фільм «Подорож до Європи» розповідає про можливу місії до крижаного супутника Юпітера. Покритий кілометрами льоду він приховує гігантський океан з рідкої води. Вчені мріють, що одного разу вони зможуть відправити на планету апарат, який розтопить крижану товщу і відкриє під нею новий чудовий світ і навіть життя. Білл Стоун, дослідник підводних печер і винахідник роботів, вірить, що одного разу ця місія буде можлива. Він зі своєю командою тестує автономний підводний апарат Endurance в льодах Антарктики. Комп'ютерна графіка у фільмі допомагає нам краще уявити, як його майбутні наступники будуть реалізовувати приблизно те ж саме, тільки на далекій планеті.

«Таємне життя Сонця»

2013 рік, BBC

Більш 144 мільйонів кілометрів від нас знаходиться щось, що кожен день змінює наш світ, і це - Сонце. Останнім часом воно стало більш активним, ніж за минулі 10 років. Зірка все частіше вивергає супернагретую плазму і великі хвилі випромінювання в напрямку нашої планети. Ці процеси мають потенціал обірвати нашу звичне життя найдраматичнішим чином. Провідні британські фахівці за Сонцем - Кейт Хамбл і Хелен Серський виявляють приховані сили зірки і їх вплив на нашу планету і з'ясовують, наскільки потужний вплив на наш клімат може надати Сонце найближчим часом.

cover image via shutterstock.com